1 Mart 2011 Salı

HATAY İZLENİMLERİM (2)

İlk görev yerimde Mersinli ev arkadasımın annesinin getirdiği kahvaltılık turuncu çökelek topları vardı. Bir türlü yenidem yemek kısmet olmamıstı. Ama Hatay gezim öncesi netteki Gezinmelerim esnasında Sn. Jale BALCI hanımefendının yemek kitap kapağında gördüm..Ve Hatay'da da yapıldığını öğrendim ..hehehe cok sevındım elbette. Ben gittiğim her yerin mutfak kültürünü de görmek isterim:))
Şimdi size yapılısını yazayım bir deneyın derım. Farklı alternatıf kahvaltı ıcın ...
MALZEMELER:
3 kilo taze çökelek 1 tatlı kaşığı tarçın 1 avuç dolusu kimyon 1 tatlı kaşığı yenibahar 1 avuçtan az küzbara 3 diş sarımsak (arzuya göre) Bir miktar kurutulmuş dövülmüş kekik (zahter) Miktarı arzuya göre tozbiber-tuz 1 kahve fincanı zeytinyağı
APILIŞI:
3 kilo çökelek, büyük bir tepsiye konarak, çekilmiş kimyon, baharat ve diğer malzeme ilave edilip güzelce yoğrulur. Portakal büyüklüğünde parçalara ayırıp, yuvarlak bir şekil verilir. Şekillendirilen parçalar gazete yayılmış bir tepsiye konup, üç-dört gün dışarıda kurutulur. Kuruduktan sonra samanlı kağıda (gazete olabilir) tek tek sarılarak küflenmeye bırakılır.
Ben küflü olanı tercıh etmıyorum. kurruduktan hemen sonra tketıyorum. Afiyet olsun benden de size bir kıyak olsun :)))

Hiç yorum yok: