11 Temmuz 2012 Çarşamba

JUDITH MCNAUGHT -CENNET YORUMUM

JUDITH MCNAUGHT- CENNET

Cennet, Judith McNaught’un okuduğum ilk eseri. İlklere hep önyargıyla yaklaşılır ya bilinmezliği sebebiyle bende de öyle oldu maalesef. Bir de üstüne üstlük 565 sayfa iyi mi dedim bu kitap bana hediye edildiğinde . Kitap okumayı çok sevdiğimi bilen bir arkadaşım hediye etmişti. Kendisi beni iyi tanırdı ve kitabın benim zevkime hitap etmeyeceğini tahmin edememiş miydi ? Epey beklettim elimde bu yüzden. Fakat bir gün face üzerinde kitap sayfalarından birinde yapılan yorumları okudum ve açıkçası çok etkilendim. Hadii ya dedim  O günün akabinde, okuma listemin ilk sırasına koydum.
Okudum ve iyi ki de okumuşum. Daha ilk sayfadan cezbetti beni. Normal şartlarda kitap okurken kitabımın satırlarını çizmek gibi bir alışkanlığım yoktur. Çok beğendiğim kısımları ajandama not alırdım; ama o gün ilk altını çizdiğim satırı dün gibi hatırlıyorum: Unutmayın,mutluluk sırası herkese gelir demişti Meredith’e bir çalışanları. Şimdi size Merdeith’ten bahsetmeliyim. Ama uzun uzadıya anlatmak yerine sizi heyecanlandıracak bu aşk masalının bayan kahramanı hakkında çok kısa bir bilgi vereyim. Çok zengin bir ailenin, annesiz büyüyen (neden annesiz büyüdüğü kitapta anlatılıyor elbette ) kendine güveni olmayan, içinde bulunduğu sosyal ortam ve okul ortamında kendini ifade edemeyen ,arkadaşları tarafından istenmeyen bir kızdır Meredith. Hayallerinde de Parker’la birlikte olmak vardır. Bir de Lisa var hikayenin başından sonuna kadar bizimle olan Meredith’in sevgili arkadaşı,sırdaşı.
Esas kız olur da esas oğlan nerede ? O da çıkıp geliyor kitabın başlarında: Sevgili Matt.
Kitabın ilerleyen bölümlerinde kendini Mer’e sevdirmeye çalışmasına gıpta edeceksiniz.
Bu hikayede Mer’in babası Phillip’e kızacak, Mer ile Matt’in aşkına hayranlık duyacak ve gerçekten böyle bir aşk var mı diyeceksiniz. Bir inat uğruna başlayan bir ilişki,birbirine ulaşamayan mektuplar,yanlış anlaşılmalar,araya bin bir türlü hile koyan baba ve daha okumaya doyamadığım satırlar,karakterler… Tahmin edilebilir finalde Matt ve Mer biraraya geliyor ama yalnız da değiller 
Peki kitabın adı neden Cennet ? Bu sorunun yanıtını da okuyunca anlayacaksınız

.

Hiç yorum yok: